2012. május 21., hétfő

Kékes végveszélyben

4 éve, az négy éve készülök arra, hogy meghódítsam a Kékest. Eddig valahogy mindig úgy jött ki a lépés, hogy nem tudtam elmenni a csúcsfutásra, ezért az idén elhatároztam, hogy  az 1:20 alatti félmaraton és a 3 órán belüli maraton után ez a verseny lesz a legfontosabb.
A maraton utáni héten minimális pihenőt tartottam, de aztán már teljes erőbedobással folytattam a felkészülést a Kékesre, aminek egyik állomása a T50 volt.
Már a fejemben volt a teljes edzésterv a csúcsfutásig, - először T50, majd egy kis pihenő, aztán Tarcalon a Kopasz megfutása 2x és még némi tempóedzés.
A T50 (Terep 50) alatt a sok-sok fel és le miatt éreztem a térdem, de különösebben nem volt vele semmi különösebb és mivel másnapra kutya bajom sem volt, ezért elmentem még egy kicsit futkározni bőven 4 perc alatti tempóban. Még másnap (ma egy hete) sem volt semmi bajom, viszont amikor kedden kimentem, azt hittem, hogy leszakad a bal térdem, - alig bírtam hazamenni.
Először azt hittem, hogy hidegfront, de sajnos nem az. Valószínűleg, - nagyon remélem -  hogy csak egy kicsit túltoltam a térdemnek és most némi kényszerpihenő jön, - viszont napról napra közeledik a június 2., a Kékes startja.

Még múlt héten csütörtökön voltam a masszőrömnél, aki meglézerezett, ami után sokat javult a térdem és tompult a fájdalom, de amikor pénteken megpróbáltam újra kimenni futni, azonnal jelezte a szervezetem, hogy ezzel még koránt sincs vége a dolognak. Hétvégén Budapest, pihi, cimbizés, Bodies 2 és PastaCool kenőcsözés, és abban állapodtam meg a masszőrömmel, hogy egy kicsit megsegítjük a szervezetem némi leragasztással. A módszer a kinesio taping, ami egy aránylag új terápiás módszer. A 70-es évek elején egy  japán csontkovács, dr. Kenzo Kase fejlesztette ki. Európában, köztük Magyarországon csak több évtizeddel később vált ismertté. A módszer és a felhasznált eszköz, a kinesio tape, fokozatosan érték el ma ismert kinézetüket. Ma a kinesio taping módszerét az egész világon alkalmazzák, nemcsak a sportgyógyászat területén, hatékony segédeszköz a rehabilitációs kezelések, fizioterápia, pediátria, ortopédia és az állatgyógyászat területén is. A kinesio tape felgyorsítja a rehabilitáció és felépülés idejét, lehetővé teszi az aktív, sportos életbe való gyors visszatérést. Leggyakoribb használata az izmok túlzott igénybevétele és megterhelése esetén, az izomgörcsök és -sérülések megelőzése érdekében, az izomfelépítés tehermentesítése és javulása érdekében, a duzzadások kezelése során, az izületi panaszokra, laza izületre, stb. (Forrás: http://www.kinesiotaping24.hu)

Szóval,  - ahogy látszik - most le vagyok ragasztva és nagyon reménykedem, - és hiszek a javulásomban -  hogy 4 év után csak el tudok indulni ezen a jubileumi 15. Kékes csúcsfutáson és a tervezettnek megfelelően, kb. 50 perc alatt fel fogok érni a "kőhöz". Sajnos nagyon közel van ez az időpont és nem tudható mi zajlik a térdemen belül, ezért arra is gondolnom kell, hogy lehet el kell halasztanom ezt a versenyt és a júniusi Börzsöny Trailt is, de egyenlőre most a gyógyulásra kell koncentrálnom és majd meglátjuk, hogy mit hoz ez a hét. Az biztos, hogy sérülten nem fogok rajthoz állni! Most fix, hogy nem!

Nincsenek megjegyzések: