2009. május 5., kedd

Optikai tuning

Erre már régen vágytam!

Szépen lassacskán fejlesztgetem a fekete rakétát és most érkezett el az idő, hogy némi optikai tuningolt is eszközöljek a szerkezeten. Azt már korábban eldöntöttem, hogy új kormányszalagot fogok feltetetni az eredeti helyet, ami nagyon vékony volt, és szinte alig borította be a kormánycsövet. Nézegettem minden féle színűt és úgy döntöttem, hogy nem maradok meg a konszolidált feketénél vagy sötétkéknél, hanem valami merész szint keresek. Így esett a választásom erre a sárgára, mivel a bringa - ahogy a gyümölcsjoghurtos dobozokon írják - nyomokban mogyorót, vagyis sárga színt tartalmaz.
Nagyon vagány lett a gép és szinte teljesen odavonzza az emberek tekintetét, viszont a sárgának van némi hátránya is :)
Persze, hogy a koszolódás! Simán, ha izzadsz, vagy a kesztyűm, ha átnedvesedik, akkor szép fekete foltok lesznek rajta, így hamarosan új kesztyűre lesz szükségem.


További újítás is történt a gépen, mivel a korábbi merev tengelyt visszaalakíttattam gyorskioldós tengelyre, így ha bárhova megyek kocsival, vagy éppen defektet kell szerelni, akkor "simán" ki- és vissza tudom rakni a kereket.
Beállították "versenyzősre" a kormányom és a fékkarokat, így most már az is nagyon penge. Sajnos egy dologot nem jobbítottam meg a paripán, mégpedig az ülést, mivel most jelenleg egy kicsit lejt előre és állandóan csúszok frankón a kormány felé. Ennek megoldása egy új nyeregszár lesz, de ezt most hanyagolni fogom, mert a legolcsóbbak is 8000-9000 Ft körül vannak, de előbb-utóbb csak ki fogom ezt is cserélni valami elfogadhatóra.
Amúgy meg úgyis a motor számít, bár ezek a kis apróságok is fontosak, hogy konfortosabban érezzem magam, ha majd gyűröm le a kilométereket.
Jaa és megtanítottak belső gumit cserélni is, de csak nagyon éles helyzetben fognék neki, ha a semmi közepén lennék. Amúgy nem bonyolult, csak egy belsőre, kettő ilyen kis műanyag feszítőre és egy pumpára van szükség és mehet a művelet.

Nincsenek megjegyzések: