2011. október 31., hétfő

On the east side

A hosszú hétvége előtt megbeszéltük Gergely kollégámmal, hogy egy volt kollégánkkal együtt elmegyünk hármasban pecázni a Keletire.
Annak rendje és módja szerint egyeztettük a részleteket, de sajnos Gerinek közbe jött egy sajnálatos dolog, ami miatt csak kettesben mentünk ki.
Viszonylag korán (7 körül) indultunk a 33-ason kifelé a városból, - a nap első sugarai igyekeztek felmelegíteni a tájat, de még mindig elég hűvös volt amikor kiértünk a Keleti, keleti oldalán található stéghez.
Aprólékos előkészület után egy úszós és egy fenekezős bottal és kihal csalikkal vágtunk neki a csuka, vagy süllő horgászatnak.
A táj nagyon szép volt, a fák levelei narancssárgára festették a horizontot és a csendet olykor olykor egy-egy daru hangja törte meg.
A kezdeti lelkesedésünk úgy 12 körül kezdett megtörni, amikor elhatároztuk, hogy áttelepülünk egy másik helyre, ahol talán eredményesebbek leszünk. Szépen kitekertük a botokat, a végükön fickándozó kishalakkal és gyerünk át.
Az előkészületek (horgozás, úszózás, stb.) után a korábbi kishalaink ismét visszakerültek a természetes közegükbe, hogy egy kapitális csukának legyenek az ebédjei, de a csukák ezek szerint tegnap elcsapták a hasukat, mert meg sem mozdult a bot és az úszó.
A déli nap ereje még bársonyosan simogatta a bőrünk és talán még szundítottam egy kicsit a parton, - sőt még álmodtam is, amikor Gergely hívott, hogy fogtunk-e már valamit, de sajnos ki kellett ábrándítanom, hogy leginkább csak a bot végét.
Valamikor 2 óra körül eldöntöttük, hogy befejezzük a pecát és hazajövünk. A 2 harcos csalihalat , akik végigküzdötték, és túlélték az egész napot visszaengedtük a többi csalihallal együtt a vízbe , majd pakolás, utolsó pillantás a tájra, utolsó daru, fácán hangok rögzítése, és már gurultunk is haza. Útközben még arra gondoltunk, hogy a horgászújságból kifotózunk egy csukát és átküldjük Gerinek, hogy ezt fogtuk, de aztán elvetettük az ötletet.
Bár nem fogtunk semmit, de egész nap kint voltam a jó levegőn - Debrecenben amúgy is szmogriadó van - láttam szép sárgás-piros fákat, darukat, fácánokat, szárcsákat, danka sirályt- halhattam hangjukat és ez simán kárpótolt a haltalanságért.
Szép nap volt a mai, a kishalak túlélték a kiképzés és remélem még boldogan úszkálnak :)