2008. augusztus 21., csütörtök

Capselan vagy Erős Pista

A múltkor olvastam a Futanet fórumon a Capselan krémről és gondoltam rászánom azt a 400-500 Ft-ot és beruháztam rá. Nagy nehezen sikerült Debrecenben felhajtanom egy boltot, ahol be tudtam szerezni a krémet és mint minden újdonságot, ezt is nagy kíváncsisággal kezdtem el használni.
Óvatosan bedörzsöltem a cuccot, olyan kis mentolos illata van, nem olyan erős mint a BenGay vagy az FLP piros krém, de úgy igazán nem érzetem azt a bemelegítő hatást. Így kentem még egy kicsit, na ekkor már volt valami de még nem volt valami was ist das.
Elmentem a szokásos kis karikámra és ahogy kezdtem bemelegedni a futásba és egyre forróbb lett a testem, a Capselan is el kezdett dolgozni és se perc alatt, nem, hogy melegített volna a cucc, hanem jóformán égette a lábam. Amikor már szinte lángolt a futóművem megpróbáltam azt a módszert, hogy ha gyorsabban futok nagyobb a menetszél és jobban hűl a futómű, melynek következtében a pólusaim még jobban kitágultak és a krém még durvábban dolgozott. Alig vártam, h. haza érjek és lemossam, de a cucc alapanyaga a kapszaicin - ami a paprikában is megtalálható - vízzel nem oldható. Szívás!
A kapszaicin képlete C18H27O3N, 8-metil-N-vanillil-6-nonenamide. Ez az a fenolból származtatható alkaloid, amitől a paprikát csípősnek érezzük. Színtelen, szagtalan, kristályos vagy viaszos anyag. Olvadáspontja 62–65 °C. Nagyon stabil vegyület: sem melegítésre, sem fagyasztásra nem sérül, nem bomlik. Lúgokban, alkoholban, éterben oldódik, de hideg vízben oldhatatlan
Voltaképpen a krém nem más mint az Erős Pista. Aki bírja a csípőset annak javasolom a terméket, aki nem, annak inkább a FLP pirosat. A kapszaicines kenőcsök, illetve tapaszok enyhítik a hátfájást, csillapítják a reumatoid artritisz (reumás ízületi gyulladás) panaszait, tehát elvileg hasznos, de kibírni nem egy leányálom.
Most amikor ezt a bejegyzést írom, egyre kevésbé érzem a lángot a lábamon, de lehet, hogy többször nem veszek ilyen krémet, mert nagyon kegyetlen érzés.
Vacsira ha meg lenne egy kis húslevest akkor reccsintenék bele egy kis Capselant! :)

Nincsenek megjegyzések: