2008. május 12., hétfő

Hortobágyi beszámoló

Többször átfutott az agyamon, hogy milyen okosságot kellene csinálni a pünkösdi hétvégén. Gondoltam arra, hogy el kellene menni valamerre kirándulni, de aztán úgy adódót, hogy Perge Laci barátnője pont pénteken ment ki az együtteshez Hortobágyra és még volt egy hely a kocsiban. Így nem volt kérdés, hogy mit csinálok a hétvégén.
Sikerült szállást is szereznem és így már minden adott volt, hogy egy remek hétvégém legyen. Mivel csütörtök-péntek szabadságon voltam, így a pénteki du-án 6 órás indulás előtt még rengeteg időm volt, így reggel kimentem egyet úszni, majd dél körül futni egy erőset és még csellengtem egy kicsit, majd iszkiri haza és már jött is értem Orsolya. Odaútban felszedtünk már néhány táncos lányt - király volt, 1 fiú 4 lány. Hö-hö!
Gyorsan eltelt az idő, pikk-pakk kiértünk Hortobágyra és olyan finom volt még az idő, hogy nem bírtam lenyugodni és úgy döntöttem, hogy még este előtt még futok egy kis levezetőt, ami 4,5 kilométerre sikeredett. Az este további részében már csak duhajkodtunk, söröztünk, majd ca. 10 körül néhány sörrel még felszerelkezve átmentünk a csikós dzsakuziba.

A csikós a kemping mögött található. 2 "óriási" "medence" van, amelyikbe folyik a gyógyvíz. Az óriási az legalább 3x5 méteres, a medence pedig voltaképpen 2 db betonteknő. Nem ez a lényeg, hanem a forró gyógyvíz és a hideg sör. A srácokkal jót dumálgattunk és szürcsölgettünk miközben gyógyultunk. Ez kérem a wellness, nem az hogy ilyen-olyan puccos szállodába henyélgetünk.
Nagyon jó kis csapat jött össze a medinél, mert több együttes is jelen volt a hétvégi pásztortánc versenyen, így téma akadt bőven. Az elfogyasztott sörök után L.Katával versenyeztünk úszásügyileg, melynek eredményeként lezúztam az orromról a bőrt, de megérte...

Másnap reggeli után, kb. 10 kor kezdődött a XII. Országos Gulyásverseny és Pásztortalálkozó a Pusztai Állatparkban. A versenyek előtt megemlékezés volt a már örök pusztákon pásztorkodó gulyásokra. Egy hölgy énekelte el az "Elment a madárka" c. nótát. Nagyon megható pillanatok voltak!
Az első versenyszám a marhafogás volt, ami rendkívüli fizikai erőt és a 2 emberes csapat összefogását kívánja meg. Először is meg kell fogni az állatokat, majd le kell kötni. Nagyon nehéz meló és nem utolsó sorban veszélyes is. Ezen kívül volt még vízhúzás és gulyásbot használatával nyúlütés. Mindezek mellett pedig rengeteg borácsban készült a finomabbnál finomabb étel. Pörköltök, gulyások, paprikások rotyogtak, malacok, birkák sültek nyárson.

Kb. 2 óra körül léptem le a Pusztai Állatparkból, majd lassan el kezdtem készülődni a hortobágyi karikámra. Kajáltam előtte, ittam és felkészültem arra, hogy nagyon kemény edzésem lesz.
De még milyen kemény volt? Nagyon!
Meleg volt, az út itt-ott nagyon rossz volt. Kegyetlen 16-os volt. Azt hittem nem fogom lefutni egyben és bele fogok sétálni, de kibírtam. 1 óra 12 percet vett igénybe az út. A meleg, amit olyan régen várok, hogy a térdem örüljön nem is esik olyan jól. Rengeteget kivett és ami a bajom volt, hogy nem tudtam egyáltalán frissíteni magam, így még nehezebben ment a dolog. De sikerült megcsinálnom! Nagyon boldog voltam! Hi-hi! Csak a futás utáni mozgással volt némi hibám, mert elég szögletes lett a járásom. :)

17 órakkor kezdődött a Viziszínpadon II. Országos Pásztortáncverseny és Pásztorbál. A 4 együttes és egyéni táncosok vírtuóz figurákkal szórakoztatták a közönséget. A Hajdút Ferenczy Csabi képviselte, és a szoros mezőnyben a 2. helyezést érte el. Lehet, hogy egy kicsit elfogult vagyok, de szerintem Csabi volt a legjobb az egész csapatban. Táncolt Ő a zenekarnak, közönségnek és a vetélytársának is. Én neki adtam volna az 1. helyezést! Gratulálok Csabi a szép eredményhez!!!
A verseny után vacsoráztam, majd elvileg és gyakorlatilag is elkezdődött a pásztorbál, de nem nekem. Nem tudom mi volt, mi lett velem, de nem éreztem magam valami túl jól. Fáradt és kimerült voltam, fáztam, így úgy döntöttem, hogy nem megyek a bálba, hanem lefekszem. El is aludtam, pedig a fogadó alatt is ment a buli 1000-rel. A többiek úgy 4 körül értek haza, felébredtem, de simán visszaaludtam. Nem voltam OK, lehet, hogy kint elkaptam egy kis napszurit + a futás. Reggelre már rendben voltam. Összepakoltam és a 9-es vonattal mentem haza Debrecenbe, mert vasárnapi pünkösdi ebédre voltam hivatalos.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

tényleg elfogult vagy...
de azért szép tőled.:)))

köszönöm.