2007. november 10., szombat

Ez már egy szokásos szombat...

Újra szombat, újra a szokásos forgatókönyv. Reggel olyan 3/4tíz körül keltem, majd gyorsan beraktam egy mosást és átpocoltam a nappaliba még egy kicsit TV-t nézni. Olyan jól sikerült az a kis pocolás, hogy kb 12 óra múlt el amikor elindultam bevásárolni. Útközben beugrottam egy Lottózóba, elkölteni egy kis pízmagot, talán Fortuna kegyes lesz, majd megnéztem a táncos fiukat, hogy rúgják a bőrt a Folkmásfélnap keretében zajló fociderbin. Sajnos a mi csapatunk 2 győztes meccs ellenére is kiesett, majd ezek után gyorsan elparytztam a PLUS-ba ahol megvettem a kis joghurtjaimat, felvágottakat, és még valami nagyon érdekes dolgot!

Igazi orvosi pemetefű cukorkát. Töltetlen kemény, és több gyógynövény kivonatát tartalmazza.

Ez itt a reklám helye: A pemetefüvet leginkább köhögés elleni gyógycukorkában alkalmazzák. Az idősebb korosztály jól ismeri ízét és hatását, mert régebben szinte csak ez került erre a célra forgalomba. Újaban újra kapható,ugyanúgy, mint az eukaliptuszból készült gyógycukorkák többféle fajtája.
Téli hónapokban, meghűlés ellen használatos gyógynövény a pemetefű. Az ajakosvirágúak családjába tartozik, parlagokon, utak mentén termő, évelő növény. Minden részében igen keserű az íze, de összességében pompás aromás illatú.
A pemetefű kb. kétezer éve ismert gyógynövény. A régi Rómában mérgezések ellen használták. A középkori Európában ebből arra következtettek, hogy a növény megvéd a boszorkányos varázslatoktól. A római Galenus volt az első, aki a pemetefűvet először ajánlotta köhögésre és légzőszervi megbetegedésre. Azóta mindmáig köptetőnek használják. Cukorral vagy mézzel szirupot főzve a fűből igen hatásos köhögés és asztma elleni köptető háziszert kapunk. A pemetefű köptető hatást a marrubintartalmának köszönheti, melyet laboratóriumban is kimutattak.

Szóval nem egy Menthos, de tűrhető íze van, majd ma este megkínálom a fiúkat. Ezt követően haza battyogtam, majd ebédeltem és megnéztem, vagyis csak meg szerettem volna nézni, hogy mit játszik a csapatom a 2. helyezett ellen. Sajnos azt kell mondjam, bukó. A részleteket nem tudom, majd megvizsgálom, hogy mi történhetett, mert stabil hazai győzelmet vártam volna. Sebaj, majd javítok!
Most meg készülődök, mert folytatódik a Folk1,5 és megyek a Táncházba. Kezdődik a szombat esti láz.
Kíváncsi vagyok a szombat ~ saturday szóra a Google milyen képet dob föl. A listában szerepelt ez is és úgy döntöttem, hogy jópofa és megosztom.
Egy igazi tükörgömb a 70-es évekből. Pazar!! Igaz nem illik a ma este stílusához, de nekem akkor is tetszik, mert szeretem az abból a korszakból származó muzsikákat.
Most rohanok még harapni valamit és indulok!


Nincsenek megjegyzések: